Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.05.2012 10:41 - един обичаен възглед
Автор: merita Категория: Други   
Прочетен: 1816 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 04.05.2012 10:47


Живеем с свят , в който статуса ни се определя до голяма степен от материалните ни притежания.Задоволяването на материялните нужди е  водеща житейска парадигма на повечето хора.

Когато богатството и власта са налице , обикновено виждаме един горд човек , който живее с усещането за превъзходство над останалите.Високомерието и гордоста са обичайни характеристики за такъв човек.

Когато се опитваме да разберем източника на материалните притежания , оказва се в голява част от случаите , че не винаги е почтен.

Стига се до там  , че може да започнем да  завиждаме на тези хора.Иска ни се да имаме и ние този „безпроблемен живот” , който смятаме , че те имат , бидейки богати и властни.

В Библейската книга Псалми в 73 глава може да прочетем размислите на псалмопевеца и за видим една позната ни ситуация.

1 (По слав. 72). Асафов Псалом  

Благ е наистина Бог към Израиля, Към чистосърдечните.
2 А колкото за мене, нозете ми почти се отклониха, Без малко бяха се подхлъзнали стъпките ми.
3 Защото завидях на надменните, Като гледах благоденствието на нечестивите.
4 Понеже не се притесняват при умирането си, Но тялото им е тлъсто.
5 Не са в общите човешки трудове Нито са измъчвани, като другите човеци.
6 Затова гордостта като верижка окръжава шията им, Насилието ги облича като дреха.
7 Очите им изпъкват от тлъстина; Мечтанията на сърцето им се превишават.
8 Присмиват се и говорят нечестиво за насилие; Говорят горделиво,
9 Издигат устата си до небето, И езикът им обхожда земята.
10 Затова отбиват се при тях {Еврейски: Там.} людете му; И вода с пълна чаша се изпива от тях.
11 И казват: От где знае Бог? И: Има ли знание у Всевишния?
12 Ето, такива са нечестивите! винаги са благополучни! Умножават богатство!
13 Наистина аз съм напразно очистил сърцето си, И съм измил в невинност ръцете си,
14 Тъй като съм измъчван цял ден, И наказван всяка заран.
15 Ако речех да говоря така, Ето, изневерил бих на поколението на чадата Ти;
16 И мислех как да разбера това, Но ми се виждаше много мъчно,
17 До като влязох в Божието светилище И размишлявах върху сетнината им.
18 Ти наистина си ги турил на плъзгави места, Тръшнал си ги на разорение.
19 Как изведнъж стигат в запустение! Съвършено се довършват от ужаси.
20 Както се презира съновидение, когато се събуди някой, Така и Ти, Господи, когато се събудиш, ще презреш образа им,
21 Но тогава моето сърце кипеше. И чреслата ми се измъчваха.
22 До толкова бях избезумял и не разбирах! Бях като скот пред Тебе.
23 Обаче аз винаги съм с Тебе, Ти ме хвана за дясната ми ръка.
24 Чрез съвета Си ще ме водиш, И подир това ще ме приемеш в слава.
25 Кого имам на небето освен Тебе? И на земята не желая другиго освен Тебе.
26 Чезне плътта ми и сърцето ми; Но Бог е сила на сърцето ми и вечния ми дял.
27 Защото, ето, тия, които се отдалечават от Тебе ще погинат; Ти изтребваш всички, които като блудници Те оставят.
28 Но за мене е добре да се приближа при Бога; Тебе, Господи Иеова, направих прибежището си, За да възгласявам всичките Твои дела.

Четейки тези стихове , ми направиха впечатление няколко неща.

Първо псалмопевеца е отишъл в храма при Бог.Там той споделя своите мисли.Той общува със Йеова.

Това което го тормози е , това което вижда около себе си ,а именно гордоста на нечестивите .Хората, които имат богатство и власт са затлъстели в сърцата си.Благоденствието им ги кара да се чувстват велики и въобще не им е до Бог.

Това кара човек да се замисли , дали има смисъл да е праведен и да страда или да живее неправедно и да благоденства отдалечен от Бога.

С други думи пита Бог това честно ли е и до кога ще е така?

 

Днес също може да възникне такова питане и доста християни да поставят под съмнение смисъла да живеят праведен живот,като виждат как много хора забогатяват по нечестен начин и имат власт и позиции .

 Четейки обаче внимателно стиховете , разбирам , че е важно да знаем каква е позицията на Бог.Дори и да позволява временно на нечестивите да вършат недостойни дела , рано или късно те получават заслуженото си.Те са като блудници които изневеляват на праведните стандарти на Бог .Техния край е предопледелен.

 Харесва ми края на псалма .

В много места в Библията Бог е наречен прибежище , яка кула , скала.Това са все места осигуряващи сигурност.Това ми дава основание да вярвам още по силно в уверението на Бог , че пази всички , които прибягват при него.Духовната защита е много важна за всеки един човек .Ако имаме правилно познание за стандартите на Бог и живеем според тях , ползата в живота ще е очевидна.

Света днес е обхванат от криза.Липсата на сигурност е повсеместна.Страха е в изобилие.

Много хора си задават тези въпроси за които четем в Псалм 73.

Радостно е да знаем , че не случайно книгата Библия е оцеляла до наши дни.Възможноста да я четем и да разсъждаваме ни е оставена с една едничка цел-2Тим 3:16,17

 

16 Всичкото писание е боговдъхновено и полезно за поука, за изобличение, за поправление, за наставление в правдата;
17 за да бъде Божият човек усъвършенстван за всякоо добро дело.
Поздрав




Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: merita
Категория: Други
Прочетен: 997106
Постинги: 341
Коментари: 851
Гласове: 6255
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930