Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.03.2010 20:35 - споделено чувство на щастие
Автор: merita Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1969 Коментари: 3 Гласове:
5



 
  Какво може да ни накара да изпитаме чувството на  щастиеВсеки ще даде различен отговор на този въпрос.Щастието е вътрешно състояние на духа.Е ,аз съм щаслива.
Да, колкото и парадоксално да звучи това .
В момента , когато всички говорят за кризата и последствията от нея ,това да си щастлив е почти еретично.
 При положение че съм без работа , живеем с доход 500 лв тричленно семейство.
Като жена на средна възраст , се появиха и здравословни проблеми.Прекратих личен бизнес заради кризата и имам дълг.
Това може да бъде повод всеки да се чувства нещаастен.
Когато  започнах да анализирам обаче положението разбрах че имам два варианта.
1. Да заема пораженческата позиция , да се окайвам и да критикувам кризата за това че е виновна за положението ми.
2.Да погледна нещата от добрата им страна и да видя , какво мога да правя ,за да променя нещата за по- добро.
Кое е доброто да си без работа , ще попита някой?
Когато аз останах без работа , разбрах че наистина съм имала нужда да си почина.
Това да не си длъжен да спазваш режим на ставане е много хубаво нещо.Забелязах даже че ставам по- рано.
Да обърна внимание на детето си и дома си е също нещо много добро.
Разбрах че сина ми има нужда от помоща ми и самото ми присъствие у дома го успокоява.Имаме повече време да си говорим.Станах по спокойна и по отношение на съпруга си и мога да проявявам повече внимание и разбиране.
Във времето на престой у дома , имам много време за себе си.Обичам да чета и да се самообучавам .Ето защо това е време , което използувам за инвестиране в себе си.Имам и повече време за размисъл.Понякога забързания и динамичен начин на живот не ни позволява да мислим спокойно.Дори не ни дава възможност да мислим.
Сега , много повече разсъждавам върху житейските ситуации и събитията около мен.
Наложи се и промяна на призмата-парадигмата през която приемах нещата.
Написах си и т.н мисия-личната конституция.Това определено е нещото , което се оказа решаващо за мен.Осъзнавайки приоритетите си , аз осъзнах и кое ме прави щастлива.
Разбрах , кои цености определят моята мисия.Това ми донесе онзи душевен мир , който съпътства и чувството на щастие.
Като духовна личност , осъзнах че вярата ми в Бог е нещо много важно.Не го разбирам само като принадлежност към определена религия.Тази вяра , ми дава отговор на въпроси за смисъла на живота , за това какво бъдеще ме очаква , как да гледам на случващото се около мен.Разбрах , че да даваш е по - блажено от това да поручаваш.Разбрах че мога и с малко и с много да живея.Щастлива съм че проумях какво значи да имаш просто око.
Наложи се да намеря баланса между необходимото и желаното.
Ако сте прочели всичко до тук , ще се радвам да мога да ви вдъхна дозата чунство на щастие и да ви кажа , че живота е прекрасен въпреки всичко!


Тагове:   щастие,   чувство,


Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. slavei - Мери, мила, никога не съм се съмнявала, че си открила...
09.03.2010 20:46
формулата да си щастлив...
Но ти правиш по-ценното - не само си я открила, но я прилагаш и на практика.
Поздравления!
А формулата ни е дадена отдавна.
Апостол Павел ни я открива за наше добро. Ето я, във Филипяни глава 4:

"11 Не казвам това поради оскъдност; защото се научих да съм доволен в каквото състояние и да се намеря.
12 Зная и в оскъдност да живея, зная и в изобилие да живея; във всяко нещо и във всички обстоятелства съм научил тайната и да съм сит, и да съм гладен, и да съм в изобилие, и да съм в оскъдност.
13 За всичко имам сила чрез Онзи, Който ме подкрепява.
цитирай
2. shaffi - привет,
09.03.2010 21:07
всеки от нас е имал такива моменти, в които си е давал сметка за нещата в живота му...имай вяра в себе си и в това, което т и предстои--изпращам ти своята подкрепа ..ще успееш да пребориш дори страховете си, силна си!!
цитирай
3. inel379 - Да, Мerita! Животът е прекрасен!
09.03.2010 21:21
Човек може да живее и с малко, и с много!
Малкото в материално отношение не означава малко в духовен план. Забързаният живот, ежедневните грижи и задължения обикновено не ни позволяват да отделяме желаното време за любимите хора и хобитата си. Моментът, който преживяваш, е възможност да компенсираш пропуснати мигове за общуване! Те ти даряват усещане за цялост и пълнота. Освен това, самообразованието не бива да се подценява. Без нервно напрежение и постоянен недостиг на време, то е удоволствие!
Всеки от нас има нужда от време на време да пренарежда приоритетите си.
И тогава ценностите изкристализират и заблестяват с цялата си сила!
Благодаря за този разкошен, толкова позитивен постинг!
Много често, когато губим...не знаем какво печелим!
Хубава вечер!:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merita
Категория: Други
Прочетен: 989386
Постинги: 341
Коментари: 851
Гласове: 6255
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031