Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.04.2007 22:23 - откровено за брака
Автор: merita Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4309 Коментари: 19 Гласове:
0



Напоследък все по- често слушам статистика , за това , колко е нараснал броя на двойките , които живеят на семейни начала , без да са сключили брак.В рамките на такова съжителство се раждат и деца.
Ще бъда откровена и ще си призная , че допреди 10 години и аз имах подобен възглед и не виждах нищо лошо в едно съжителство без брак.
Спомням си даже , как ме е плашела мисълта , че омъжвайки се ще трябва да живея с един човек цял живот !На тази възраст не съм си давала сметка , за истинските отговорности , които ще поема встъпвайки в брак.
Какво толкова ако брака не потръгне , ами има и развод , защо не!Така съм си мислела !Не си заслужава да живееш с човек когото не обичаш.Ха ха ха , колко наивна съм била!
Трябваше да преживея един развод, да поживея сама , и тогава да проумея доста истини .
Истинско отрезвяване обаче настъпи , когато почнах да изследвам и чета Библията.
От нея научих , че Създателя на първата , човешка двойка ги е съединил , да бъдат едно цяло т. е бракосъчетал ги е.Битие 2:24
24 Затова ще остави човек баща си и майка си и ще се привърже към жена си и те ще бъдат една плът.
Проблеми в брака на хората винаги е имало .Но брака като институция е бил на почит и никога не е бил оспорван.
И в миналото ако проследим в историята не се е гледало с добро око на съжителство без брак.И затова си задавам въпроса кое доведе до сегашното състояние на нещата.Защо в един момент хората станаха толкова толерантни към това да се живее без брак и децата да се раждат ивънбрачни.
В същото време расте и броя на разводите.
в такъв един момент единствено ми идват на ум думите от 2Тимотей 3:2,3

2 Защото човеците ще бъдат себелюбиви, сребролюбиви, надменни, горделиви, хулители, непокорни на родителите, неблагодарни, нечестиви, image
3 без семейна обич, непримирими, клеветници, невъздържни, свирепи, неприятели на доброто, image
4 предатели, буйни, надути, повече сластолюбиви, а не боголюбиви,

За сетен път се убеждавам в правотата на Библията , че живеем в последните дни и за съжаление  моралните цености девалвират , от което хората за съжаление все повече страдат въпреки , че не винаги си дават сметка за това.
Щастлива съм обаче , че научих кое е добро за мен и сключвайки брак се постарах да преосмисля отговорностите и да приложа принципите , които нашия Създател ни дава в соето мъдро Слово Библията.Колосяни3:18-21
18 Жени подчинявайте се на мъжете си, както прилича в Господа. image
19 Мъже, любете жените си и не се огорчавайте против тях. image
20 Деца, покорявайте се на родителите си във всичко, защото това е угодно на Господа. image
21 Бащи, не дразнете децата си, за да не се обезсърчават.
Нямам какво повече да добавя!


Тагове:   откровено,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kuromur - Имам един страничен въпрос. Чета ...
14.04.2007 17:04
Имам един страничен въпрос. Чета блога ти отскоро и наистина е доста интересен. Та въпросът е: За какъв човек да се оженим/омъжим?. Естествен отговор: "Когото Бог е избрал". Така, доста хардлайнери казват: "В никакъв случай да не е от света". И тук питам: "Ами да не би Естер да взе за мъж евреин?". От друга страна, възпитанието на децата ще куца, най-вероятно...
цитирай
2. comfy - Много точен постинг!!!
15.04.2007 15:24
Мерита, даваш ми една идея... ако днес ми остане време ще я видиш!!

Благодаря ти! ;)*
цитирай
3. анонимен - Тези неща по горе животът ги е доказал и то не един път!
16.04.2007 11:42
Нищо ново под слънцето, но добре го припомняш .....
цитирай
4. catherine - Амин!
16.04.2007 11:45
Дано блогът ти послужи доста хора да осъзнаят някои неща!Поздравления за смелостта!
цитирай
5. merita - kuromur
16.04.2007 16:42
Имам невярващ съпруг и това до известна степен е проблем за мен но се моля Бог да отвори сърцето му за вярата .Знам , че само той може да направи това.
Поздрав!
цитирай
6. merita - comfy очаквам идеята!Благодаря че ...
16.04.2007 16:44
comfy очаквам идеята!Благодаря че съм предизвикала интерес у теб!Поздрав!
цитирай
7. merita - Понякога човек стига до изводи п...
16.04.2007 16:45
Понякога човек стига до изводи познати , но се налага сам да ги преживее мила Секира!Поздрав!
цитирай
8. merita - Благодаря, че ме посети Катерин...
16.04.2007 16:46
Благодаря , че ме посети Катерин!Надявам се да ти е било интересно , пак заповядай!
цитирай
9. candysays - Права си, Merita...
17.04.2007 15:31
Но човек трябва да е изградена, пълноценна и осъзната личност, за да може да се посвети на друг човек... За да може да има търпение да изгражда връзка (трайна връзка), доверие и такива разни неща, на които се крепи любовта, и брака като следствие от нея...
Но света е широк, има случаи много и най-различни, така че е трудно да се даде общовалидна рецепта... (поне според мен). Във всеки случай човек трябва да съзнава цялата си отговорност, когато встъпва в брак. Аз лично съм още момиче (на 25), имам хубава връзка, изградена с взаимни усилия и обич, и се надявам някой ден да имам стабилен брак... Другото го знам много добре какво е. Дете съм на нещастен брак, на нещастни родители, които са живеели заедно, измъчвайки се взаимно, от което много съм страдала...............

Поздрави от мен и приятен ден :)
цитирай
10. merita - candysays
18.04.2007 13:50
Благодаря за коментара и се надявам наистина да създадеш едно добро семейство!Бог да те балогслови!
цитирай
11. candysays - ***
18.04.2007 14:44
Благодаря ти! И теб... :)
цитирай
12. zari - Вярвам, че половинката Ви е също вярващ! Късмет и любов,
24.04.2007 15:18
желая от сърце!
цитирай
13. eleonoraotgabrovo - браво, Merita!!!
27.04.2007 10:13
браво, Merita!!!
цитирай
14. monologa - бракът е институция, но е сложна
04.05.2007 14:16
Бракът е небесна институция и сама също съм изучавала истините в Библлията относно бракаи избор на партньор в живота! Това не ми попречи и след много молитви да се омъжа за неподходящия човек. О да сега очаквам някой да каже, че не съм опитвала да запазя брака си и семейството си...НО ще сгреши! АЗ опитвах и двамата с Бог опитвахме. Това, че съпругът ми беше и е вярващ няма отношение по въпроса.

Така че просто нека не максимализираме истината! Истината е истина! Но да живееш с някого, да бъдеш част от някого, да сте едно цяло са различни неща.

Не се разведох, понеже не се подчинявах според Писанието. Нито по прелюбодейство от едната от двете страни - не! А поради баналната причина - несходство в характерите!

И вярващите хора имат характери! И те могат да не си подхождат!

Имам опит с това... знам.

Но обичам Бог и Му вярвам!
цитирай
15. zaro - Брака е дълга тема
17.05.2007 23:04
Никога не съм бил почитател на брачната институция, по ред причини. Най-вече заради факта, че е институция. Брака в сърцата Е и ще бъде за мен по важен от какъвто и да е документ. Църкавата няма нищо общо с "успешността" на връзката, за съжаление също. Никой няма нужда от "одобрението" на поп, ако е на "ти" с Господ. Дано не звуча арогантно, просто тази тема е вълнуваща и търпи интерпретации.
цитирай
16. merita - Заро, прав си, че " Никой няма ...
18.05.2007 16:00
Заро , прав си , че " Никой няма нужда от "одобрението" на поп, ако е на "ти" с Господ."ПРЕДПОЛАГАМ ы ЧЕ НЕГАТИВИЗМА КОЙТО Е НАТРУПАЛО ПОНЯТИЕТО ИНСТИТУЦИЯ ТЕ КАРА ДА ГЛЕДАШ ТАКА НА БРАКА.В случая обаче когато Бог е изградил тази инсткитуция имаме гаранция за нейната правилност и смисъл.Поне моето мнение е такова.Благодаря ти за коментара и заповядай пак !
цитирай
17. анонимен - за институциите
18.05.2007 20:12
Здравей merita. Преди малко написах дълъг коментар, който изчезна някъде. Затова ще съм по- кратък и директен.
1.Аз гледам на брака с добро око.
2.Не мисля, че Бог е изградил институциията. По- скоро, институцията е изградила Бог.
3. Аз вярвам. Затова си позволявам тези коментари.
4. Виж в Евангелието(Тома, Лука , Йоан и Марко) какво казва Исус за организираната религия. И виж какво се случва, когато Павел започва да я изгражда след това в "Посланията".
Исус е бунт против организираната религия. Той я разрушава.
Апостол Павел започва да гради от чистото учение на Христос, нова организирана религия. С това имам проблем аз.
цитирай
18. merita - "По- скоро, институцията е ...
18.05.2007 22:13
"По- скоро, институцията е изградила Бог."-Някак не го разбрах?
Исус слага начало на християнския сбор.Той е наречен още глава на Сбора.
Не разбрах още и какъв ти е проблема.
цитирай
19. zaro - За какви сборове говориш?
18.05.2007 22:18
За какви глави?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merita
Категория: Други
Прочетен: 997555
Постинги: 341
Коментари: 851
Гласове: 6255
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930