Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.04.2007 22:28 - размисли на родителя
Автор: merita Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2000 Коментари: 6 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Днес се замислих над това до каква ъзраст трябва да осигуряваме финансово нашите деца.
Лично аз смятам , че навършването на пълнолетие и на училището са времето , което поставя младите пред отговорноста да поемат собствената си финансова издръжка . Личния ми опит и наблюдение обаче показват , че сегашните младежи не са готови за това.
Ако младия човек продължи да учи това до известна степен е оправдано.Не винаги се съвместява учене и работа.Затова и сегашното образование страда защото много студенти уж учат а всъщност работят и между другото завършват висше образование.Как се получава това за мен е загадка , като имам предвид по мое време какво ходене на лекции падаше и от ухпражнения нямаше как да се отсъства.Но май се отклоних от темата.
Друг е въпроса ако младежа не учи и продължава да живее при мама и тате.
Трябва ли на всяка цена да започне работа или трябва да избира подходяща , работа която да му носи удовлетворениеи ли отговаря на финансовите му очаквания.Често чувам да се казва-Аз за толкова пари няма да работя и то от големи хора.
Ето такива въпроси ме накараха да се замисля за това ,кое е по- важно- да си финансово  обезпече като родител или да си готов да дадеш ценен съвет на детето си , който да му помогне ? Дали то ще оцени еднакво и двете?



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lemonpie - ***
04.04.2007 23:00
Като станат на 18 - да хващат гората :))
Това образно казано. Всеки трябва да започва да се оправя сам от една възраст натам със сигурност и тази възраст е някъде между 18 и 22-3 примерно (и то късната възраст е ако учи нещо, което не му позволява да работи нещо). А за да кажеш "аз за толкова пари няма да ставам сутрин", все пак трябва да си ставал n-брой сутрини за тези пари. Иначе нямаш основание.
цитирай
2. gantree - странно
04.04.2007 23:08
аз сигурно никога не бих си задавал подобен въпрос за хлапето; финансовата обезпеченост е едно, а пълната самостоятелност при вземане на важни решения, образованието и професионалната реализация са нещо съвсем друго;
ценен съвет ИЛИ материално обезпечение - това е несъществен въпрос, моят отговор на който е "и двете", плюс всичко останало непредвидено, което съм способен да дам или да направя; хлапетата са най-готината инвестиция на света :)
цитирай
3. ani101 - На 18 или 20 или 25. . . човек би тря...
04.04.2007 23:36
На 18 или 20 или 25 ... човек би трябвало да започне сам да се грижи за себе си финансово.

Подготовката за това обаче започва мноооого по рано, още в най - ранна детска възраст.
Ако чакаме детето да стане на 18 за да му дадеме съвет, то със сигурност ще бъде неподготвено за тази си отговорност.
цитирай
4. merita - За да бъда разбрана правилно ще у...
05.04.2007 00:02
За да бъда разбрана правилно ще уточня , че се замислих с какво ще съм по ценна на детето си?Дали със парите които мога да му дам ако ги имам или със съветите си ако ми липсват парите?Наясно съм , че максимално полезна бих била ако можех да му дам и двете но си мисля аз че дори и да можех да издържам детето си добре би било то само да може да поеме отговорностите си.
цитирай
5. radalia - Ние сме готови да даваме като родители
05.04.2007 00:16
И от двете. Никога не може да се каже от кое повече. Зависи от конкретната ситуация. Веднъж едното, друг път - другото. А понякога и двете. Не може да се определи и граница. Още по-малко навършване на пълнолетие (тогава са още ученици).
Но основното ни задължение, според мен, е да го научим да лети само...(дано не ви омръзнах с това летене;)
цитирай
6. merita - Рада благодаря за коментара съг...
06.04.2007 11:27
Рада благодаря за коментара съгласна съм с последното , което казваш!Поздрав.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merita
Категория: Други
Прочетен: 997513
Постинги: 341
Коментари: 851
Гласове: 6255
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930