Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.02.2007 17:20 - за стойностните неща в живота ни
Автор: merita Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3237 Коментари: 9 Гласове:
0

Последна промяна: 11.02.2007 17:29


Днес погледнах заглавието на блога си и то провокира писането на този пост.Замислих се за това,кои са нещата, които биха направили живота ни по стойностен.Как оценяваме качеството на живота си, с какви мерки и критерии го определяме като добър и лош?Защо много хора не са доволни от живота ,въпреки че притежават много неща?Толкова ли много "искаме от живота?"Трудно постижимо ли е щастието ,като  житейска категория.
В много от разговорите с приятели ,оставам с впечатлението, че живота на много хора, е лишен от смисъл, поради схващането, че ние се раждаме , живеем и умираме и това е края.Ще се радвам да прочета повече споделени коментари, за това имали цена например честноста?Има ли цена за любовта?А за приятелството?Мажем ли да сме богати без да имаме много пари а да сме бедни духовно?

Аз имам отговор на част от тези въпроси а на други продължавам да търся.

2 Рекох Господу: Ти си Господ мой; Вън от Тебе няма добро за мене.
3 В светиите на земята и в отбраните, В тях е всичкото ми благоволение.
4 Скърбите на ония, които заменят Иеова с друг бог, ще се умножат; Аз не ща да принеса техните от кръв възлияния. Нито ще взема в устните си имената на боговете им.
5 Господ е делът на наследството ми и на чашата ми! Ти поддържаш това, което ми се е паднало.
6 За мене делът падна на приятни места; Да! получих прекрасно наследство.
7 Ще благославям Господа, Който ме е вразумил; Още и в нощно време ме учат вътрешностите ми.
8 Винаги турям Господа пред себе си; Понеже Той е от дясно ми, аз няма да се поклатя.
9 Затова се зарадва сърцето ми, и развесели се душата ми, А още и плътта ми ще пребивава в увереност.
10 Защото няма да оставиш душата ми в преизподнята; Нито ще допуснеш угодника Си да види изтление.
11 Ще ми изявиш пътя на живота; Пред Твоето присъствие има пълнота от радост, Отдясно на Тебе-всякога веселие.

Тези стихове от книгата Псалми на Библията дават  представа донякъде за онова душевно състояние в което се намирам .Да пътя на живота ми става много по- ясен и стойностен е живота ми сега.
Поглеждам навън и благодаря за чудесния ден който за добро или не но е направо пролетен.Благодаря на Бога за духовната храна с която ме храни и за силата която получавам , багодарение на нея.
Пожелавам на всички мои гости в блога да имат същия душевен мир и да са щастливи!



Тагове:   неща,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. radalia - merita,
11.02.2007 18:41
Хубаво е човек да спира... и да се замисля. За стойностите - на живота си. Незнам дали мога да измеря приятелството и любовта, както и честността. Те просто трябва да са задължителни. Приятелството... всеки има едно приятелче. Понякога не го осъзнаваме, понякога го пренебрегваме, но не познавам човек без приятели. Любовта - тя пък как може да бъде оценена и премерена? Тя съществува! Понякога е по-пълна - когато го има Човека! Но винаги я има в общия смисъл на думата. Поне за "богатите" хора...
Честността... тя просто прави живота ни по-лесен. А колкото до стойностите в живота ни - всеки сам ги определя. Наскоро isis (http://isis.blog.bg/viewpost.php?id=41982) имаше подобен постинг...
цитирай
2. slavei - Извън Исус няма добро за мен!
11.02.2007 18:49
Каквото и материално състояние да притежавам, колкото и много неща да имам в живота си - приятели, власт... винаги нещо ще ми липсва, ако съм отделена от Създателя си и не Го познавам!
" Понеже какво се ползва човек, ако спечели целият свят, а изгуби душата си?"
А и Мирът, който може да ни направи щастливи, да ни донесе хармония, спокойствие, удовлетворение, радост... не се намира в света. Подарява ни го само и единствено Исус!
" Мир ви оставям, Моя мир ви давам. Аз не ви давам, както светът дава. Да се не смущава сърцето ви, нито да се бои!"

Поздрави за прекрасният постинг, Мери!:)
цитирай
3. merita - Рада
11.02.2007 21:30
Права си Рада че любовта и приятелството нямат цена и въпреки това се намират хора предатели и такива които мразят.Има и непочтени хора , които са готови да те излъжат.Има и хора за които всичко се измерва в пари.За тях стойност в живота имат материалните неща.И знаеш ли кое ме натъжава напоследък , факта че много млади хора спадат към тази категория.Но това е тема надруг пост.
цитирай
4. merita - Славей
11.02.2007 21:33
Наистина живота в този свят не винаги е това което сме искали.Сам Бог обаче ни призовава да искаме и ще ни се даде.Тогава възниква въпроса:Кой какво иска и как го иска?
Радвам се че с теб искаме духовна храна нали?
Поздрав и от мен!
цитирай
5. анонимен - За Бог си права....той си знае работата, кому , кога, защо и как!
11.02.2007 21:56
Защо много хора не са доволни от живота ,въпреки че притежават много неща?

Ами глезорани са!
Какво да кажат тези дето нищо си нямат..?!
Поздрав!
цитирай
6. radalia - merita,
11.02.2007 23:23
Вярно е, че има и такива хора. Но те не могат да определят смисъла и стойността на моя живот, нали? Могат да ме наранят, ако аз го допусна... Случвало се е, но това не ме е спирало пак да политам. А колкото до тях... жал ме е.
Момичета, а защо намирате духовната храна само в религията?
цитирай
7. merita - Кой казва че духовната храна е само ...
12.02.2007 17:46
Кой казва че духовната храна е само от религията?Аз чета и друга литература, гледам филми, обичам изобразителното изкуство, театъра.Всичко това ми носи наслада и ме зарежда .Само че напоследък много пошлост навлезе навсякъде и стойностните неща стават все по- малко.
цитирай
8. slavei - Отговор на radalia!
12.02.2007 18:22
За мен, така наречената "духовна храна" е тази, която внася хармония, спокойствие, нежност, мир във вътрешният ми свят. Подрежда мислите ми, зарежда ме с оптимизъм, сили, увереност в утрешният ден. Доста са нещата, които могат да ми въздействат до някъде по този начин - нежна музика, среща с приятели, стиховете които пиша, интересна книга.......но единствено срещата ми с Исус и обогатяването ми от Неговото Божествено Слово запазва или ми връща (ако по някаква причина съм неспокойна) спокойствието, хармонията, силите и ми дава онзи вътрешен мир и блаженство от който се нуждае душата ми всекидневно!
Рада - това е, което мога да ти отговоря в рамките на един коментар!:)

Хубава вечер желая на всички дами!:)
цитирай
9. comfy - Иска ми се да цитирам,
12.02.2007 20:12
но ще перефразирам: Храни душата си по-добре от тялото, защото тя - душата, ще ти служи по-дълго.
.....
Поздрави, Мерита!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merita
Категория: Други
Прочетен: 989393
Постинги: 341
Коментари: 851
Гласове: 6255
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031