Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.02.2007 08:37 - гордост или смирение
Автор: merita Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1156 Коментари: 1 Гласове:
0



Тази сутрин, когато си прочитах сутрешната доза духовна храна се спрях на стиха от Псалми133
4 Господ е високо над всичките народи; Неговата слава е над небесата.
5 Кой е като Иеова нашия Бог, Който, макар седалището Му и да е на високо,
6 Пак се снизхождава да преглежда Небето и земята,

Направи ми впечатлене думата ""снизхождава".Това означава да слизаш на нивото на низше стоящия в обществотоили да слизаш от позицията си или поста си когато общуваш с някой низшестоящи.В други преводи даже на Библията се казва че Бог се смирява.
Мисля си ,че примера може да бъде поучителен за нас особено сега ,когато гордоста е онова качество , което в много отношения не ни позволява да приемаме напътствия и съвети.Гордоста проваля и много приятелства.Тя ни пречи и в отношенията на работа.

Присъщо е на човес да проявява високомерие и да си казва " Кой си ти бе че да ми даваш акъл на мене"

В служебната ерархия съм се нагледала на примери в които поста и власта ,която той осигурява кара хората да имат  високомерно и дразнещо отношение към останалите, проявяват незаинтересованост и наскърбяват дпо низкостоящите.

Дори в семейството това се проявява от страна на родители към деца.

В този ред на мисли си казвам , колко добре тези думи описват нашия смирен Бог, който обръща внимание на потребностите на своите поклонници.

36 Ти си ми дал и щита на избавлението Си; И Твоята благост ме е направила велик
Качеството ,което трябва да успея да направя полезно в живота си  мисля аз е смирението .Противоположно на гордоста то ни предпазва от много грешни думи и постъпки в нашето ежедневие.
Тези дни ми се случи да говоря с една жена-ромка.Говорихме си ей така като жени.Тя с чувала на гърба си до кофите за смет.В началото ме гледаше с подозрителни и настръхнали очи , сякаш очаваше да я нахокам за нещо. Постепено в разговора ни тя ми се усмихна .Да , тя не очакваше такова отношение към нея.Сега вече се поздравяваме където и да ме види.
Споменава това само като пример, защото в ежедневната си работа също контактувам с хора и снизхождението предполага да си съпричастен към техните настроения , проблеми и да покажеш заинтересованост. Високоумието и високомерието в никакъв случай не водят до добри резултати .
дано Библията да е полезна на повече хора и да ни прави по - добри въпреки нелекото ни ежедневие.
33 Бог е силната моя крепост, И прави съвършен пътя ми;



Тагове:   гордост,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. slavei - Прекрасен пост, Мери!
07.02.2007 07:11
Темата, която разглеждаш е много актуална и има много да се коментира по нея. Но на мен в момента ми идват наум два цитата от Библията, които говарят ясно и точно и моят коментар е излишен. Първият цитат е:
"Страхът от Господа е възпитание в мъдрост и смирението предшества славата!" и вторият цитат е:
"Гордостта предшества погибелта и високоумието - падането!"

Хубав ден ти желая! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merita
Категория: Други
Прочетен: 997601
Постинги: 341
Коментари: 851
Гласове: 6255
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930