Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.12.2006 21:55 - как си почивам
Автор: merita Категория: Лични дневници   
Прочетен: 918 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 15.12.2006 22:00


Д нес ми е ден за почивка.Обичам почивните си дни защото при добро планиране успявам да свърша домашната си работа и настъпва времето за релакс , както о бичам да казвам.Тогава обичам да чета.Има моменти, когато нещо ,което съм прочела, колкото и да е изпълнено със смисъл не ми прави впечатление.М еждудругото напоследък избягвам пресата- подтиска ме.Други текстове обаче оставят трайна следа и ме карат дълго време да размишлявам над тях.Ето този текст  днес докосна сърцето ми ,защото е много искрен  —   радвам  се ,когато попадна на нещо като това ,което да ме успокои и зареди с позитивни чувства.Витаги съм казвала че Библията упражнява такъв ефект ,но наред с нея с радост откривам и четива плод на човешката мъдрост.
"Учителю, говори ни за битието. Какво е да бъдеш?
   — Днес да бъдеш означава да бъдеш мъдър, но не безучастен към безразсъдния; да бъдеш силен, но не за да унищожаваш слабия; да играеш с малките деца не като баща, а по-скоро като другар, който би искал да научи техните игри;
   Да бъдеш непринуден и простосърдечен с възрастните мъже и жени, да присядаш с тях в сянката на старите дъбове, въпреки че самият ти все още вървиш с Пролетта;
   Да потърсиш един поет, даже той да живее отвъд седем реки, а в негово присъствие да се смириш — нищо да не искаш, в нищо да не се съмняваш и устните ти да не отронват никакъв въпрос;
   Да знаеш, че светецът и грешникът са братя-близнаци, чийто отец е нашият Всемилостив Цар, и че единият се е родил само миг преди другия и заради това ние го приемаме за Престолонаследника;
   Да следваш Красотата, дори когато тя те води към ръба на пропастта; и въпреки че тя е окрилена, а ти си безкрил, и въпреки че тя ще прекрачи ръба, ти я последвай, защото там, където няма Красота, няма нищо;
   Да бъдеш градина без ограда, лозе без пазач, съкровищница, винаги отворена за минувачите;
   Да бъдеш ограбен, излъган, заблуден, да, поведен по грешен път, подмамен, сетне подигран, и все пак при всичко това да гледаш надолу от висината на твоето по-голямо аз и да се усмихваш, знаейки, че има една пролет, която ще дойде в твоята градина да потанцува в листака, и една есен, която ще накара гроздовете да узреят; знаейки, че ако дори само един от твоите прозорци е отворен на Изток, къщата ти никога няма да бъде празна; знаейки, че всички онези, които са смятани за злодеи и разбойници, за мошеници и измамници, са твои братя в нужда и че ти си може би всичко това в очите на блажените обитатели на оня Незрим Град там, горе, над този град.
   А сега за вас, чиито ръце майсторят и изнамират всички неща, потребни за уюта на нашите дни и нощи —
   Да бъдеш означава да бъдеш тъкач със зрящи пръсти, строител, прозрял светлината и пространството; да бъдеш орач и да чувстваш, че с всяко посято зрънце скриваш съкровище; рибар и ловец, състрадателен към рибата и звяра, ала все пак по-състрадателен към човешкия глад и нужда.
   И освен всичко това ще ви кажа ето що: Аз бих искал да имам всеки от вас и всички други хора за помощници в името на човешкото добруване, защото само по този начин можете да се надявате да постигнете своето собствено добро.
   Другари мои, обични мои, бъдете смели, не мекушави; бъдете необятни, а не ограничени; и чак до моя и вашия сетен час бъдете наистина вашето по-голямо аз."-Халил ал Джубрил
Има над какво да се замислим нали?


Тагове:   как,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: merita
Категория: Други
Прочетен: 989286
Постинги: 341
Коментари: 851
Гласове: 6255
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031