Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.05.2013 15:29 - за празника , духовноста и кризата
Автор: merita Категория: Други   
Прочетен: 1562 Коментари: 0 Гласове:
2




Днес е празничен  дени и реших да изневеря на обичайната тематика на моя блог.Сигурно онези , които попадат на него, са разбрали , че постингите ,които публикувам са свързани с темата за Библията и вярата в Бог.
Тъй като днешния ден е свързан с духовноста, ми се ще да споделя някой мои мисли във връзка с това.
Вече няколко години се говори за криза.Тази дума започна да се употребява твърде често .Хората заживяха с  нгласата ,че живеят в някаква извънаредна ситуация.
Втълпява ни се , че времената са особени .Насажда се усещане за нещо трагично и пагубно.Във въздуха буквално" мирише" на поражение.Отвсякъде ни казват , как затъваме и отиваме към ново дъно.
Дори и да се съглася с  т.н криза, то за мен тя се проявява не само в материален аспект.
За мен по тъжното е , че се вихри ДУХОВНА КРИЗА.
Кризата в ценостите отдавна е факт.Според мен вече две поколения пораснаха в новите условия на т.н демокрация.
За добро или не, това  което се случи преди 23 години промени голяма част от ценостите на хората.
Спомням си моите първи 20 годиени живяни в онзи стария строй.Давам си сметка какви цености и как са ме формирали като личност.
Защо говоря за всичко това.?
Защото днес е 24.05.2013г.Защото искам да събудя в себе си топлите спомени от този ден.Защото обичам книгите.Защото още от малка , моята майка ми четеше всеки ден приказки.Защото отидох в библиотеката в първи клас и не престанах да ходя докато завърших училище.Тези книги оформиха моята личност.
Благодарение на тях аз опознавах света и човешката личност.Те ми разкриваха кое е добро и кое зло.Това беше изворах, от който черпех водите на познанието.
Книг те разбира се са само част от източника на духовност.Те определено ми помотнаха в разбирането на материалния свят.Оформиха в мен една ценостна система.
За съжаление обаче , като всичко , което е плод на човешки ум различните книги носят различни послания.Понякога тези послания не са толкова добри.
Периода на демокрацията определено отвори врата на книгоиздаването и до нас достигнаха произведения наамного автори.
За четящия човек това е добре дошло.За съжаление  хората бяха заляти от четива налагащи нова ценостна система.
Същото се отнася за други жанрове в изкуството и културата.
Като споделям всичко това , съм далеч от мисълта да ставам морален съдник на когото и да било.Това са си чисто мои мисли.
Преди 10 години започнах да чета и да изучавам Библията и в резултат на това изследване настъпиха много промени в моята личноост и във възгледа ми за живота..Промени се моята парадигма.Ценостната ми система също се промени.В целия този процес на трансформация и то към по- добро , си дадох сметка колко е ценна тази книга от Бога.
Продължавам да ценя книгите с висока художествена стойност.Въпреки че всеки си има собствен критерий за това.Твърдя обаче , че никоя книга не може да промени човека така , както го прави Библията.
Братята Кирил и Методий, положиха усилия да съставят азбука , на която да се преведе Библията.Техните усилия помогнаха християнството да се разпространи в нашите територии и Божието Слово да достигне до повече хора.
Връщам се отново на темата за духовноста и кризата и се надявам , че материалната криза няма да попречи да останем духовно будни.
Днешния ден не бива да остане единствения ден в който да говорим за нашата духовност.Това го дължим най-вече на нашите деца.На тях трябва да придадем пиетета към книгите.Още по добре , ако ги насърчим да изследват Библията като книга завещана от нашия Създател.
Изкушавам се да цитирам стиховете от Библията записани в 2Тим 3:16,17
"Цялото Писание е вдъхновено от Бога и полезно за поучаване, за порицаване, за поправяне на нещата, за възпитаване в праведност,
така че Божият човек да бъде напълно способен, изцяло подготвен за всяко добро дело.
"

Вярвам , че в постоянната битка между материалното и духовното , ще успеем да покажем дали сме оправдали идването си на тази земя!





Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: merita
Категория: Други
Прочетен: 997573
Постинги: 341
Коментари: 851
Гласове: 6255
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930