Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2010 21:52 - загубени в света или спасени зависи от нас
Автор: merita Категория: Други   
Прочетен: 1431 Коментари: 1 Гласове:
1



„Радвайте се с мен защото намерих овцата , която изгубих”-Лука 15:6

 

Когато размишлявам над символиката в проповедите на великия учител – Исус Христос , няма как да не се възхитя на умението му по разбираем начин да предаде своите послания.В Писанията Исус е наречен великия пастир-Евреи13:20и пастира , който ще спаси „изгубените овце на Израил”.Защо?

Знаем че в древния Израил хората са имали стада и скотовъдството е било техен поминък.Грижите за овцете са били важни.Добрите овчари са били ценени.Те са се отнасяли с  много любов към тези животни.Готови са били да ги защитават от диви зверове рискувайки живота си.

Ето защо Исус сравнява себе си с овчар а хората които го следват – стадо овце.Смирението на овцете и способвоста им да се подчиняват е използувана да се покаже , какви качества трябва да притежават хората , които приемат да следват примера на Христос и неговото учение.Стадото ни представя образа на християнския сбор.

Много хора си мислят, че могат да бъдат вярващи и да не посещават  сбора..Това е обаче равносилно да си овца, но отделена от стадото.Те не признават да се ръководят от пастира.Следват си свой си път.Вероятноста обаче такива овце да се заблудят е голяма.По пътя им може да се появят ,”диви зверове”, които да застрашат техния ,както духовен , така и физически живот.

В Псалм 23 един овчар Давид е записал едни много красиви думи:

„Господ е пастир мой няма да остана в нужда.

На зелени пасища ме успокоява

 При тихи води ме завежда”

Разбираме , че само ако сме част от стадото , можем да разчитаме на грижите и защитата на пастира.

Днес живеем в едно светско общество.Аз лично като член на това общество не се чувствам достатъчно защитена както физически , така и духовно.

Напротив с всеки изминал ден съм свидетелка на  ширеща се престъпност, както и духовна и морална криза.

Какъв е начина да се съхраня?Разбира се вярата и това което Исус ни казва:-„Не бъдете част от света”Да не споделям духа на този свят с негована материалистична и егоистична нагласа и неговите дела.В енагелието на Йоан16:14-16 са записани думите на Исус:

”Дадох им твоето слово , но света ги намрази, защото те не са част от света, както и аз не съм част от света.Не те моля да ги вземеш от света но да ги пазиш от Злия.Те не са част от света както и аз не съм част от света”

Да съм част от едно християнско общество,където следваме примера на нашия Пастир – Исус Христос е част от тази заръка.Така ние сме духовно съхранени от влиянието на този който сега управлява този свят-Злия.

За съжаление духа на независимост от Бог е силен и съчетан с човешкото его може да пречи и да отдалечава хората от Бог.Ето защо смирението и овцеподобната нагласа са едно добро качество , което трябва да култивираме.Знам че в ушите на много хора това звучи може би смешно но думите на Исус са верни и истинни.

Поздрав
image



Тагове:   НАС,


Гласувай:
1



1. icebarbi - Искате ли да отворите вратата на ...
21.04.2010 23:19
Искате ли да отворите вратата на вашия живот за Исус, Който проси любов.



Господ е жив и пророчеството свидетелства, че и след смъртта Той е с нас. Йоан записва това откровение, за да нямаме страх от бъдещето. А Исус се представя като Един, Който чука на вратата на сърцето ни. Гласът на Исус, отправен към пророка от Патмос, и днес отеква. “Ето стоя на вратата и хлопам; ако някой чуе гласът Ми и отвори вратата ще вляза при него и ще вечерям с него, и той с Мене.” Господи, нека Твоето царство да дойде в този свят и в нашите сърца.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merita
Категория: Други
Прочетен: 989321
Постинги: 341
Коментари: 851
Гласове: 6255
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031