Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.04.2010 17:00 - за изворите на сърцето
Автор: merita Категория: Други   
Прочетен: 899 Коментари: 0 Гласове:
0



7. Лицемери! добре пророкува Исаия за вас и казва:

  8. Тези люде се приближават при мене с устата си, и с устните си ме почита, а сърцето им далеч отстои от мене.

  9. Но напразно ме почитат, като учат учения заповеди человечески

 

Тези думи са изречени от Исус Христос обръщайки се към Ерусалимските книжници и фарисеите- известна тогавашна секта.Той се възмущава от тяхното лицемерно поклонение , което има по скоро  външен израз .Той ги обвинява в липса на истинско уважение към  Бог.Когато липсват истински подбуди тогава и поклонението не е истинско.

В неговите думи , откриваме и истинския источник на тези подбуди- сърцето.

На много други места в Библията сърцето е фигуративния источник на много неща.

Любовта към Бога също идва от сърцето.Ето защо Исус обвинява лицемерните книжници , че наблягат на спазването на традиции и поучения а в сърцето си са закоравели.Това той казва ,защото е видял отношението на същите „вярващи „, което имат към обикновените хора.Виждал е пренебрежението което те проявяват към неуките и необразованите ,към бедните и към вдовиците.

Днес също можем да видим подобна картина .Случвало ми се е да общувам с хора , които знам че искат да са благочестиви християни.Те спазват установени традиции.Почитат празници и постят прилежно.До тук нищо лошо.Само че същите тези хора , в даден момент имат такова поведение , употребяват такъв език , че ми се иска и аз да възкликна като Исус и с възмущение да им кажа колко са далеч от Бога.Нямям обаче това право .Не съм аз , която да ги съди.Тъжно е обаче да знам , че и Бог се натъжава .Питам се кое е по- важно за Бог ?Да даваме външен израз на вярата си или да я доказваме с думи и дела?

Стиховете в Осия 6:6 ясно ни казват какво иска от нас Бог:

„Милост искам , а не жертва и познаване Бог , повече от всеизгаряния”В Осия 7:2 се разкрива и причината:
„Те не размишляват в сърцето си , че аз помня всичките им беззакония ,а сега ги наобиколиха собствените им дела , които са и пред лицето ми”

Покрай изминалите празници се замислих за Исус и неговата жертва.За смисъла и важноста и .Осъзнах колко тази жертва засяга всеки един от нас и колко небрежно гледат някой на нея.Именно защото не размишляват в сърцето си и нямат познание за Бога , на такива хора им е трудно да осъзнаят това.

Как и къде може да получат това познание?Библията е източника В нея Бог ни се разкрива.В това писмо на нашия Създател , ние получаваме точното познание за Бог , неговите цели за хората и Земята.Добре е да не сме като Ерусалимските надути книжници а да сме смирени като Беряните и да изследваме ежедневно Писанието , което ще ни приближи до нашия Създател!

Поздрав!



Тагове:   Бог,   вяра,   сърце,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: merita
Категория: Други
Прочетен: 996067
Постинги: 341
Коментари: 851
Гласове: 6255
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930