Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.03.2009 08:39 - днес с живия Бог
Автор: merita Категория: Други   
Прочетен: 1270 Коментари: 1 Гласове:
0



 

 

ЖИВОТ С БОГА
Псалом 84:1-12

Когато псалмистът пише този псалом той е далеч от Ерусалимския храм. Той би желал да бъде там, да бъде всред онези поклонници или пилигрими, които отиват на поклонение в храма. Изказва благородна завист към пилигримите - онези пътуващи евреи, които отиват на поклонение в Ерусалим. Според Закона три пъти в годината евреите е трябвало да се явяват в Ересулим - по време на Пасхата, на Петдесятница и по време на празника шатроразпъване. Този псалом съвпада най-вече с последния от тези празници, защото говори за "есенния дъжд", а шатроразпъване е било през есента.

Желанието на псалмопевеца за Господа е толкова силно, че той предпочита да бъде в Божието обиталище дори само за един ден вместо да преживее хиляди дни на друго място. Чрез псалома той предава същото желание и на нас.

Ние не знаем кога точно е написан този псалом, но той е наречен "псалом на Кореевите потомци". Надписът му е подобен на този, който предшества Псалом 8 и 81.

 

1 За първия певец, на гетския инструмент, псалом на Кореевите потомци.

Тези псалми са предназначени за изпълнение в съпровод с "гетски инструмент". Гетският инструмент е бил струнен инструмент, до голяма степен подобен на съвременната китара. Не е ли забележително, че и днес когато пеем песни, написани върху псалмите, и ние също свирим на китара.

Псаломът естествено се разделя на три части от думичката "Села" (ст.4,8), която е била знака за пауза, изпълнение на соло или момент за размисъл.

ДЪЛБОК КОПНЕЖ ЗА ГОСПОДА

В първите два стиха виждаме желанието на псалмопевеца да бъде в Божия дом. Той е развълнуван от Божието присъствие.

 

Колко са мили Твоите обиталища Господи на силите!

В ст.2 се описва неговия духовен глад:

 

2 Копнее и даже примира душата ми за дворовете Господни;
Сърцето ми и плътта ми викат към живия Бог.

Забележете, че това е копнеж на цялото човешкото същество: - и духовната част - душата и сърцето; и физическата част - тялото или плътта. Псалмопевецът копнее,"примира" за дворовете Господни с цялото си естество. Подобно нещо се казва и в Псалом 42:1-2:

 

Както еленът пъхти за водните потоци,
Така душата ми въздиша за Тебе, Боже.
2 Жадна е душата ми за Бога, за живия Бог;
Кога ще дойда и ще се явя пред Бога?

Защо псалмопевецът копнее да бъде с Бога? Защото Бог е най-прекрасното същество в цялата вселена. Забележете, че той го нарича "Живия Бог". Това означава, че Бог никога не умира, и че Той дава живот на всички около Себе Си. Кой не би желал да бъде в присъствието на такъв животворящ Бог?

В контекста на написаното искам днешния ми ден да е в присъствието на моя Бог и всичко което ще направя днес да бъде в хармония с неговите закони .Както духа ми така и плътта ми да са заредени с неговата енергия и силата на неговия Свят дух да произвежда в мен само добри мисли и действия!

Ще се радвам да споделя този духовен заряд и с хората около мен!

Поздрав!




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Pozdrawi!
31.03.2009 22:30
Napisala si prekrasni nesta. Interesno e, otkude idwa "getski instrument" pri evreite, ne e li ot orfei? Da se suedini zemnoto i nebesnoto w giwotati :-) w Bogiqta pulnota!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merita
Категория: Други
Прочетен: 989347
Постинги: 341
Коментари: 851
Гласове: 6255
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031