Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.09.2008 17:34 - размисли за библията
Автор: merita Категория: Други   
Прочетен: 1744 Коментари: 5 Гласове:
0



Днес , както всеки ден намирам малко време да се докосна до мъдрата книга на Бога - Библията.Така да се каже да поема ежедневната си порция духовна храна.Попадам на един текст от посланието на Апостол Павел към евреите-Евреи 13 :5 където се казва:
"Нека в живота ви няма любов към парите , но се задоволявайте с това , което имате.Защото той е казал "Няма да те изоставя , нито ще се откажа от тебе".
Замислих се над тези думи и съм абсолютно уверена в тяхната истинност.Те ообаче имат връзка с още едни стихове , които четем в евангелието на Матей 6:31-33,където имаме напътствието да не се безпокоим за ежедневните си нужди , защото Бог знае от какво имаме нужда в ежедневието си.Препоръката е обаче да вършим дела в полза на Божието царство.Какви ще да са тези дела?- може да попита някой?Това се отнася до нашите приоритети в ежедневието ни.Разбира се работата и ангажиментите по изкарване на доходите ни е важна .Но ако това е основния ни приоритет , съществува голяма вероятност никога да не намерим време за духовни занимания и нужди , под извинението , че сме заети.Събирането в  християнски събрания и служби е едно от нещата , които са част от духовния живот на християнина.Твърде често лично аз съм се чувствала уморена и съм се двуомила дали да отида на сбирка.Но знам че , Сатана иска точно това - да ме отклони по всякакъв начин и да ме разколебае.Но точно на тези събирания , съм получавала не веднъж насърчение и съвет .Четенето и размисъла върху Словото на Бога - Библията , както и на основатна на нея литература , също е част от моята ежедневна програма за духовно хранене.Признавам си , че не винаги успявам да прилагам прочетеното като принципи , но редовното им напомняне ги прави , да светят като зелени лампички в ума ми .Днес например , имах спречкване с моя малък син.При това спречкване , аз си позволих да се ядосам до степен , че му щляпнах един шамар.
Почувствах се ужасно глупаво.Дадох си сметка , че се показах слаба и не постигнах нищо.Една ядосана и пискаща майка.Не  се справих с овладяването на гнева и отрицателната емоция ме завладя.
Та по този повод си дадох сметка , колко е важно да си напомняме , че сме несъвършени и да търсим ръководството от Писанията .Какво , като сме възрастни , какво като си мислим , че сме знаещи.Винаги има , какво още да учим .
В подкрепа на тези мои думи си спомням и за стиховете от Псалм 1-1:3
"Блажен оня човек ...........но се наслаждава ва закона на Господа и в неговия закон се поучава ден и нощ"
Вижте , не е казано отвреме на време , или ако ни остане време!Казано е ден и нощ!Това ще рече , че търсенето на ръководство от Божието слово е разумно да правим постоянно.Да си копаем от него като скрито съкровище!
Сигурно няма да бъда разбрана от светските хора.Да , ще кажат те , тази пък какво говори.Сега при този бум от информация , точно пък Библията ли ще ми препоръчва.
Да това си е мое лично мнение , че безцените съвети , които имам от тази книга , не мога за сравня с никои други такива.Дори и да са от светила и известни имена.
И се връщам пак в началото за стиха от Евреи.Да се задоволяваме с това , което имаме -какъв ценен съвет но дали е лесно да го изпълним????????



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. katan - Благодаря за безценните съвети!
21.09.2008 13:48
Наистина , обзети от суета и меркантилност дали се вслушваме в тези съвети ? Попитах "вслушваме" , защото да изпълним е още по-трудно!
Имам приятелка от Пловдив , която ми се обажда поне веднъж седмично и всеки път ме поздравява с по някой стих от Евангелието,/после четейки го , разбирам че тя много точно е "хванала" настроението ми и за всяко мое настроение тя ме поздравява със съответен стих!/.Ще се радвам , ако намирам в твоя блог по някой вечен стих !
цитирай
2. viki11 - Всеки човек по свой начин тълкува ...
21.09.2008 14:09
Всеки човек по свой начин тълкува прочетеното. Най-правилно е да се тълкува на един по-дълбок начин. Дори и това финално изречение може да бъде изтълкувано по много различни начини: "да се задоволяваме с това, което имаме". Бих казала, че в случая е важно да не гледаме съседа, а да гледаме себе си. Защото гледайки себе си се ориентираме в нашето положение и намираме изход, настройваме се към получаването на изхода свише. МИслейки за това, решението само слиза към нас, остава да го чуем. Ако лампим за повече, защото така е прието ,или ни се иска и т.н. тогава не можем да сме реалисти, да отчетем точното състояние и да намерим точния изход.
Това е поуката , поред мен, от това изречение.
И не бих казала, че са искали да не се стремим към повече в никакъв случай. То, повечето, само идва. Нормално е да растем и се развиваме. Този процес не спира никога. Той върви сам , без нашата намеса.
Та.....задоволявайте се с това, което имате, т.е. вглеждайте се повече в състоянието си, за да се развивате правилно. Малко различно звучи, но само на първо четене.
Не съм чела библията, но мисля, че съм я чела в миналия си живот и сега мога да пропусна. Освен ако трябва да я чета на някого.
цитирай
3. viki11 - А за да предизвикам някого, мога да ...
21.09.2008 14:10
А за да предизвикам някого, мога да кажа, че сигурно съм я писала :)))
Споко, де, това няма значение. Никакво в днешния живот.
цитирай
4. merita - katan
21.09.2008 17:23
Всеки може да почерпи поука от Библията по различни въпроси от живота.Важно е да я изследва и да не залиняваме духовно.Благодаря че ме посети!
цитирай
5. merita - viki11
21.09.2008 17:25
Виж това , че не си чела Библията не ти пречи да направиш това за в бъдеще.Ще те посъветвам обаче да не я четеш като обикновените книги.Като начало започни с Новия Завет и по точно с евангелията , които разказват историята на Исус и неговата служба на земята.Поздрав!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merita
Категория: Други
Прочетен: 996771
Постинги: 341
Коментари: 851
Гласове: 6255
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930