Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.05.2007 22:46 - за ролите ни като родители
Автор: merita Категория: Други   
Прочетен: 2834 Коментари: 10 Гласове:
0



Напоследък все по- често се замислям за ролите , които аз и моя съпруг имаме във възпитанието на нашия по- малък син.Баткото е студент и е самостоятелен.Та тъй като аз прекарвам повече време с малкия ,по -често ми се налага наистина да упражнявам възпитателните си функции.Като всяка майка и аз обичам много детето си.Това ме прави обаче още по- отговорна ,когато трьбва да го възпитавам и именно тук е противоречието ,защото се налага често да проявявам строгост .Понякога се налага да съм твърда и малко по- взискателна .Правя забележки, които не винаги се харесват на детето ми и му повишавам тон при к оето той приема това едва ли не като каране, а не като градивна критика.Съпруга ми е по -деликатен в това отношение и не смее много да му противоречи , което го прави "добрия татко "в очите на сина ни.Не веднъж съм искала да е по- твърд и да проявява повече строгост.Като следствие от всичко това , забелязвам как малкия като че ли е привързан повече към баща си.Не изкам да изглеждам като майка , която ревнува- не!Просто си давам сметка , че аз в очите на детето си съм строгата и изискваща майка - тази която иска.Таткото пък е разбиращия и толерантния.Е ако моята роля ще допренесе за това да възпитам едно добро дете то мисля си , че си заслужава за бъда и в тази роля въпреки , че в очите на детето си няма да съм толкова добра , колкото сигурно му се иска.
Искам само да споделя , че всеки ден не пропущам да му кажа , колко го обичам.Не му спестявам всички похвали ,когато е заслужил.Казвам му колко се гордея с него , когато има успехи.Обратно , съпруга ми не е по похвалите и не дава външен израз на чувствата си.Ето защо се чувствам понякога объркана и не искам да сме така различни в ролите си народители!
Опитвам се обаче да прилагам напътствията на мъдрата книга-Библията:
Възпитавай детето отрано в подходящия за него път, И не ще се отклони от него, дори когато остарее.-Притчи 22:6
image



Гласувай:
0



1. анонимен - Тази тема ми е болна, миличка!
06.05.2007 00:26
Нямаш си напредстава с какви родители се сблъсквам ...на родителска среща дошъл пиян! Това е само един пример, познай колко и какви има още?!
Аз съм ввъ война с родителите и на всички родителски срещи едва оцелявам...за "гарджетата" си ще ме убият!
цитирай
2. merita - Секирка
08.05.2007 12:51
Разбирам проблема ти и знам , че има много родители които са абдикирали от възпитанието и смятат , че то е задача само на учителите.Оправдават се , че нямат време.Защитават децата си без да осъзнават , че това е криворазбрана обич.Поздрав!
цитирай
3. merita - AZ1961
08.05.2007 12:54
Благодаря ти за коментара.Наистина ми се иска да сме последователни и единни в методите си на възпитание.Искам да възпитам едно дете достойно , като знам , че децата са дар от Бога и тяхното възпитание е сериозна и нелека задача.Поздрав!
цитирай
4. zari - Една германска психоложка казала:
09.05.2007 21:08
Преди да родя, имах 3 теории за възпитание на деца, сега имам 3 деца и нито една теория!
цитирай
5. zaro - кураж!
17.05.2007 22:52
Понякога най-дългия път е този между родители и деца. Но пък единствения, който наистина си заслужава да вървим.
цитирай
6. natali60 - Мария, и при нас е така -
18.06.2007 11:39
голямата е студентка в друг град, а малкия - в 10 клас - си е при нас. С всяко дете е различно. На човек му се струва, че с малкото е по-трудно, може би защото е забравил трудностите с голямото :) Накрая и двете порасват и отлитат, а на нас ни е мъчно :(
Най- сладко е, докато са при нас - така че - радвай му се на малкия и - спокойно.
цитирай
7. merita - zari
21.06.2007 19:16
Верно е че с всяка дете трябва да имаме индивидуален подхок.Теориите са относителни.Божиите напътствия обаче са универсални си мисля аз!
цитирай
8. merita - zaro
21.06.2007 19:18
Готова съм да вървя по дългия път на възпитанието и няма да се откажа да полагам усилия в това отношение , защото знам в какъв свят живеем.Трудности винаги ще има но знам Че Бог ще ме ръководи в тези усилни времена!
цитирай
9. merita - natali60
21.06.2007 19:20
Аз обичам децата си и въпреки че съм понякога строга не пропускам да им показвам обичта си и да им се радвам!Хубави дни ти желая и ти благодаря за споделеното.
цитирай
10. kombakova - kombakova
18.07.2007 15:54
Да си добър родител е философия!Аз вече нямам ученици,голямата е компютърен инженер,малката учи комуникации и двете в ТУ София.Аз бях строг родител,не пуснах голямата в езикова гимназия страхувах се!Тя често ми натякваше,и двете завършиха реална гимназия.Като студентки записаха интензивни курсове преди да заминат на студентска бригада в Америка.Връщайки се от там голямата каза : че с това сме компенсирали езиковата гимназия!Малката в момента е там,надявам се и тя да го каже.Считах ,че до 11 клас, децата трябва да са под контрол.Сега са големи осъзнават какво правят. Понякога давам съвети , нали съм учител,но се съобразявам ,че са пораснали!Родителите считам че трябва да са взискателни към своите деца!Не разбирам тези които считат,че всички грешат само техните деца не! Много права се дадоха на децата,не се напомня ,че имат задължения-основно да учат!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merita
Категория: Други
Прочетен: 997662
Постинги: 341
Коментари: 851
Гласове: 6255
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930