Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.03.2007 14:47 - страха и ние
Автор: merita Категория: Други   
Прочетен: 1704 Коментари: 4 Гласове:
0



Каква е причината за страха от човека?Гордоста , желанието към това да бъдеш приет в семейството и сред приятелите си, страхът от подигравки и унижение, безпокойството от това да бъдеш различен от мнозинството.

Често отстояването на собствено поведение, позиция по даден въпрос ни поставя пред предизвикателството да получим нечие неодобрение и автоматично предизвиква страх у нас.

В работата си ми се е налагало да заставам зад мои позиции, които не съвпадат с тези на прекия ми началник.В случаите , когато съм показвала това си признавам , че съм изпитвала известна доза страх от това да бъда отхвърлена или да си навлека неодобрение.Преодолявайки този страх, какви са били резултатите за мен.На първо място ако съм била достатъчно тактична , ако съм говорила достатъчно аргументирано и с факти , забелязвах , че това което казвам се чува!Много е важно да успеем да накараме човека не само да ни слуша но и да чува това което му говорим.

Няколкото токива случаи ми показаха , че когато аргументирано отстоявам позициите си , получавам вниманието и дори уважението за това.Хората разбират че сме Личности и започват да ни уважават за това.Страхът обратно ни обезличава, сковава ни и не ни позволява да бъдем себе си.Обезличава ни , прави ни мижитурки.

Друг пример е жената в семейството.Много приятелки споделят , че се страхуват от съпрузите си и не смеят да им противоречат да не би да ги разсърдят , това се среща и сред мъжете.Когато партньора е усетил този страх той го използува и започва да манипулира с него. Накърнява достойнството на другия , тормози го и го подчинява на собствената си воля.Резултата е обезличаване и ниска себеоценка от страна на другия , неудовлетворение и страдание.

Преодоляването на страха от човека трябва да започне от увереноста , че ние сме ценни като личности.Това означава да ценим собствените си достойнтства и да умеем да ги декларираме дрез делата си.Когато имаме собствена позиция , да се стремим да я защитаваме с аргументи , проявявайки търпение и твърдост.Показвайки самоуважение , ние подтикваме и другите да ни уважавати да зачитат нашето достойнство.

Това ще ни помогне да се избавим от излишните страхове и да бъдем полезни на себе си мисля аз.




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Всеки си има страх от нещо
06.03.2007 11:20
и това е напълно нормално -дори за животните!
Поздрав!
цитирай
2. merita - Пожелавам ви да успявате да се ос...
07.03.2007 08:28
Пожелавам ви да успявате да се освобождавате от страха независимо какъв е неговия източник.Тъй като сме уязвими и слаби не е лошо ако имаме помощ от Святия Дух на Бога - нали?Усмихнат ден на всички!
цитирай
3. slavei - Мери!
07.03.2007 12:03
Една единствена е причината да се страхуваме - все още не притежаваме Любовта в пълнота!
"...в любовта няма страх, но съвършената любов изпъжда страха, защото страхът има в себе си наказание и който се страхува не е усъвършенствуван в любовта..." - 1 Иоан 4:18 ст.
Спокоен ден ти желая!:)
цитирай
4. merita - Напълно съм съгласна с това коет ...
09.03.2007 10:06
Напълно съм съгласна с това коет казваш Славей.Благодаря ти за стиха!Хубав ден и на теб мила!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merita
Категория: Други
Прочетен: 997421
Постинги: 341
Коментари: 851
Гласове: 6255
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930