Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.06.2008 00:13 - казус
Автор: merita Категория: Бизнес   
Прочетен: 3125 Коментари: 10 Гласове:
0



Няколко глави мислят по-добре от една!Ето защо си позволявам да потърся решение на един казус.Накратко ето за какво става въпрос. В практиката ми на търговски представител съм попадала на различни клиенти.В разговорите , които съм водила, съм се опитвала да отговарям на различни по вид възражения.Даже на обученията , които съм имала, сме правили тренинги , как да се справяме с възраженията на клиентите си.В конкретния случай попадам на следните възражения: Клиента на първата среща ми споделя , че работи с доставчик , който го обслужва много добре и задоволява неговите нужди.Аз го питам дали има проблеми , които бих могла аз да реша в процеса на неговото зареждане.Предлагам му оферта с цени и асортимент.На следваща среща , питам какви са коментарите по офертата.Предлагам мостри на някой продукти , които клиента да опита и които знам че конкурентите предлагат на по- висока цена.След време , получавам отговор че мострите не са одобрени.Аз тълкувам това , като елегантен начин да не работи с мен.Това , което ме кара да мисля това е и споделената лоялност към сегашния доставчик. Тъй като не съм свикнала да се предавам лесно , продължавам да търся начин на предизвикам желание за сътрудничество.Затова занесох нови мостри на други продукти.Оказа се че и те не бяха одобрени от управителката.Е, това вече ме накара сериозно да се замисля .С какво мога да спечеля въпросната госпожа?Явно продуктите не са това нещо. Ще бъда благодарна на предложения и идеи!


Тагове:   казус,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krankar - Наистина може би не е продукта
26.06.2008 09:16
Не зная за какви продукти става въпрос, но от вашите обяснения става ясно, че може би не е въпроса в продуктите, които предлагате. Това, че клиента е лоялен към другия доставчик е добра характеристика за този клиент, значи ако го спечелите, той може би ще е лоялен и към вас. Помислете за субективния фактор, може би клиента е харесал вашия продукт, но нещо субективно го спира. В моята практика на предлагане на продукти съм имал случай, в който при третото предлагане постигам успех. При първото предлагане, се оказа че не съм говорил с подходящия човек, който може да вземе решение, той просто беше повлиял негативно на управителя относно предлагания продукт. Изчакайте известно време, като през това време демонстрирайте на клиента, че продукта, който предлагате се търси добре, и той би могъл да спечели от това. Проучете кои са конкурентите на госпожата, намекнете, че можете да работите и с тях.
цитирай
2. waterlily - merita,
26.06.2008 11:15
Нали знаеш - много е важно да има обратна връзка с клиента / потребителя. :) Аз бих направила две неща: бих предложила същите продукти на повече клиенти (както ти си дефинирала "клиент" в поста си) - 5-10 и ще сравня резултатите от техните реакции. От друга страна, бих се допитала и директно до крайния потребител - за продукта като цяло, предлагането му в търговската мрежа, и пр.
Не знам дали помогнах, но знам от опит, че гадаенето в този случай не помага. ;) Успех!
цитирай
3. galinabg - опит за съвет
26.06.2008 13:39
Дали би могла да се свържеш директно с управителката?Възможно ли е твоите продукти изобщо да не са стигнали до нея, защото търговецът си прави далаверка с другия доставчик и си делкат част от по-високата цена:)))чакам отговор!
цитирай
4. karanikolov - Възможно е Галина,
26.06.2008 14:15
понякога това е проблема.
А друг път МЕРИТА - просто ви нямат доверие.
Казват си : "Мострите са ОК,а вероятно и първите доставки ще са,Но после нещата могат да се променят - качеството няма да е същото, доставките ще закъсняват. Кои са всъщност те???
С настоящия доставчик работя много добре, и стоката му се продава. Защо да изпускам питомното !?"
Това е нормална човешка реакция - всички така реагираме.
:)
цитирай
5. merita - krannkarВъпросната госпожа е ч...
26.06.2008 22:41
krannkarВъпросната госпожа е човека , който взема решенията .Тя знае , че работя с други големи клиенти като нея.Според мен съвета ти относно това да продължавам да предлагам нови продукти с които да я спечеля.По този начин наистина ще и покажа , че искам да и бъда преди всичко полезна.
цитирай
6. merita - galinabg-Винаги търся човека, ...
26.06.2008 22:47
galinabg-Винаги търся човека , който взема решенията така че първо се обърнах към собственика но той ме препрати при управителката.Тя вече работи с доставчиците.Жалко , че е жена!Някак си по- добре се договарям с мъжете май!Шегувам се , но като че ли им влизам по- лесно под кожата.Поздрав
цитирай
7. merita - karanikolovНаистина засягаш един ...
26.06.2008 22:53
karanikolovНаистина засягаш един много важен момент , а това е да накараш клиента да ти гласува доверие.Това е много важен аспект от нашата работа.Според мен е и най-трудната част от процеса на продажби.Знам , колко е трудно и затова не се отчайвам а се стремя с много търпение и упоритост наистина да доказвам на клиентите ползата от сътрудничеството с мен и продуктите които предлагам. Друг е въпроса , че понякога по веригата се получават засечки.По независещи от мен причини стават издънки и тогава , всичко което съм градила може да бъде съсипано .Тогаваразочарованието от нещо малко може да отдръпне клиента и да го накара да се чувства измамен.Ето от това винаги се страхувам.Въпреки , че никой никога не е застрахован от грешки!Поздрав
цитирай
8. karanikolov - Не се страхувай!!!
26.06.2008 23:17
Грешки правят всички.А и тя ни учи,развива.
:)
цитирай
9. krankar - merita какво се случи с....
19.07.2008 17:41
какво се случи по отношение на казуса. Успя ли да го разрешиш, и ако да, то как се развиха нещата.
цитирай
10. merita - За сега нещата са стопирани, защото ...
19.07.2008 21:59
За сега нещата са стопирани , защото нямам нови продукти , които да предложа.Хо е обаче , че установих добри отношения с въпросната госпожа и оставих нещата отворени Тя знае , че може да разчита на мен ако има нужда.Решила съм за известно време да неи се обаждам .Сред лятото ще намеря повод да се видим а до тогава ще мисля нещо с коего мога да я заинтригувам.Ако има идеи от друга страна обаче приемам ги!Поздрав!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merita
Категория: Други
Прочетен: 989289
Постинги: 341
Коментари: 851
Гласове: 6255
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031